The perfect boy - kapitel 9

Alla var jättetysta, sen knackade det på dörren.
- Nu kommer han, sa fröken.
In kom en söt kille in med blont kort hår & t-shirt med jeans.
Jag tittade nästan stirrade på Johan, han var ju rikigt snygg!
Nejnej! Bort med dom där tankarn, jag har faktist Taylor.
Taylor tittade på mig & sen på Johan, jag fick tillbaka en arg blick INTE BRA!

-
Du & jag måste prata på rasten, viskade Taylor argt.
Jag tittade mot Taylor & såg att han var arg.


Tillslut blev det rast, Taylor tittade mot mig & jag ställde mig och gick mot Taylor.

- Du jag kanske inte borde följa med till Cypern, den där Johan kanske ska följa med? Sa Taylor argt.
- Jacob, jag är kär i dig inte Johan! Jag tittade bara på honom! Sa jag.
- Lovar du det? Frågade Taylor.
- Jag lovar! Sa jag.
- Ikväll vill du se filmen Avatar med mig? Så vi kan lätta upp stämmningen lite mellan oss, sa Taylor.
- Såklart jag vill! Sa jag.
Dagen gick snabbt & tillslut var skoldagen slut.
Jag gick hem & hoppade in i duschen, sen torkade jag håret sminkade mig litegrann & satt på mig tights, ett linne med tryck på, mina blommiga skor och mina småa örhängen.

Jag gick in i rummet & studerade mig i spegeln, sen pep det till i mobilen.

Taylor: Du kan komma nu, my favorite girl.
Puss!

Jag fick ett leende på läpparna när jag läste sms:et
Jag ropade till mamma att jag gick till Taylor, jag satte på mig koftan & gick ut, jag plingade på hos Taylor han öppnade & stog där & tittade på mig tillslut fick han ut gud vad fin du är!
- Tack, tack, sa jag.
Jag gick in i huset & tog av mig koftan.
Vi gick in i vardagsrummet & satte oss framför tv:n, Taylor starta filmen & v
i började.
Vi hade tittat ett tag & jag var jätterädd så jag klämmde i Taylors hand.
Jag tittade mot Taylor & han bara log, när jag såg det så fick jag ett stort smile.
Han älskar mig, tänkte jag :)
Plöstligt plingade det i min mobil.
''Du är söt''
Vem är det, det är inte Taylor.
Taylor tittade på mig, jag stängde av mobilen snabbt.
Så Taylor inte skulle se.
Vi forsatte kolla på filmen.
Vem kan det vara!

Vem tror ni det är??


/Sofia



Kommentarer
Postat av: julia berglund

jag tror det är Johan! ;)

Men hur har han fått henner nr??

2011-03-25 @ 19:11:22
URL: http://jjuliaberglund.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0