The perfect boy - kapitel 6

Jag la på & sprang till Lokalgatan, jag satte mig vid bänken mot skogen, jag satt där & väntade polisen.
Efter ett tag kände jag att någon la sin hand över min mun.
Jag försökte ta mig loss men det var omöjligt, jag vände mig om & såg att...

Cajsa satt på gräset brevid någon gubbe som hade handen för min mun!
Jag skrek & försökte ta mig loss.
Plöstligt stannade jag till för jag kände nånting mot mitt huvud jag tittade mot vänster & såg en svart pistol mot mitt huvud jag skrek till & han tog den närmare mitt huvud.
Plöstligt ser jag att någon till kommer, någon laddar en pistol.
Vem? Tänkte jag.
Jag tittade åt höger & såg en polis, jag vågade andas men jag tittade mot vänster & såg att pistolen fortfarande var mot mitt huvud.
Jag hörde ett skot, jag hoppade till så att killen tappade pistolen, jag såg att mamma kom gående jag såg hur hon stannade & såg helt förstörd ut hon sprang till polis bilen, jag tog mig loss & sprang till mamma.
Jag sprang rakt in i mammas famn & jag grinade, tårarna tog aldrig slut.
En av poliserna tog killen & en av poliserna sprang fram till Cajsa som satt nere på gräset med tejp för munnen &
rep runt armarna & tog bort alltihopa.
Hon satt där alldeles rädd & grinade tårarna tog aldrig slut.
Jag gick fram till Cajsa & satte mig bredvid henne & försökte prata, men hon var fortfarande för chokad för att kunna prata.
Efter en timme satt jag, Cajsa, mamma & Cajsas mamma hemma hos Cajsa i deras soffa.
Cajsa satt i Katties (Cajsas mamma) knä & grät fortfarande.
Kattie & mamma satt & pratade om vad som hänt & tyckte att det var bra att dom fått fast honom.
Klockan började bli mycket & Cajsa snyftade mest än grät, jag & mamma måste gå hem & lägga oss.
Kattie & mamma bestämmde att ingen av oss skulle gå till skolan imorrn eller på fredag.
Men på måndagen skulle vi gå dit.

Tänk vad dagarna gått snabbt på onsdag hände det & nu är det måndag & jag ska till skolan.
Jag gick till skolan & möttes av en Taylor som hoppade nästan på mig.
- Gud vad orolig jag har vart, hela klassen tittade på nyheterna på torsdagen, gud vad hemskt hur mår du nu!? Frågade Taylor.
- Neej, har hela klassen sett allt, nu mår jag iallafall bra & Cajsa också, sa jag,
- Vad bra att ni mår bra, sa Taylor.

Vi gick till skolan & när jag kom till skolgården träffade jag Cajsa.
Så vi 3 gick in genom dörren klädde av oss ytterkläderna, sen gick vi upp i korridoren, vi kom fram till klassrummet & öppnade klassrums dörren &...



Jag vet!
Inte så lång kapitel men jag orkade inte skriva mer.
Men undra vad som händer när dom öppnar dörren?

KOMMENTERA!!

/Sofia♥

Kommentarer
Postat av: julia berglund

Meeeeeeer!!!!! <3333

2011-03-17 @ 15:36:08
URL: http://jjuliaberglund.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0