The perfect boy - kapitel 13

Det blev snabbt kväll & jag & Taylor läggde oss.
- Du är bäst, viskade Taylor till mig.



Jag & Taylor vaknade av att det bankade på dörren jag hoppade upp & öppnade dörren & där stod Cajsa & Oscar på klädda. Jag tittade ner på mina kläder där stod jag i nattlinne jag & Cajsa började skratta.
Cajsa & Oscar åkte ner till frukost salen medans jag & Taylor bytte om.
När vi kom ner satt mamma, pappa, Oscar & Cajsa vid ett bord & hade börjat äta frukost. Jag & Taylor gick och hämta lite frukost till oss och gick och satte oss vid dom andra.
- Ni kunde inte vänta på oss eller, sa Louise.
- Men ni dröjde ju så! Skrattade Cajsa.

- Hörni vi vuxna tänkte ta & åka till ett museum så om ni vill får ni följa med eller hitta på något annat, sa mamma.
- Vi hittar på något annat, sa Louise.
- Okej, hej då! Ropade pappa & mamma.

När vi satt där & åt vår frukost så kom Cajsa på att vi kunde gå runt lite & se vad vi hittar.
Så direkt efter vi ätit klart sprang vi upp på våra rum & tog på oss bättre skor & en kofta.
Sen träffades vi nere vid poolen & vi började gå, när vi gått en bit kom vi in på en äng som vi satte oss ner & pratade & skrattade. Taylor ställde sig upp & sa till oss att han såg något där framme så vi följde efter Taylor.
När vi kom fram så var det havet där & en klippa. Så vi satta oss där & plaskade med våra fötter.
Sen tog jag & Cajsa av oss våra kläder killarna tittade på oss som vi var knäppa men dom såg sen att vi hade på oss bikini jag & Cajsa tog varandras händer & hoppade ner för klippan.
Jag kom upp från vattnet men hade inte med mig Cajsa jag tittade på killarna & vi allihopa såg jätteoroliga ut.
- Vart är Cajsa? Frågade Oscar oroligt.
Jag tittade på Oscar & sa att jag inte visste.
Oscar hoppade i vattnet med kläderna på men han kom upp utan Cajsa. Nu var jag verkligen orolig.
Jag hoppade i & simmade runt sen kom Cajsa upp från vattnet men kunde inte gå där ifrån hon hade fasnat i något som drog ner henne i vattnet.
Taylor ropade till mig & gick fram till en skylt som hade massa gräs framför sig, Taylor tog bort gräset där stod det ''Varning kvicksand, under kvicksanden finns gräs som fastnar på huden som drar ner än''
Jag tittade på Taylor oroligt alla hoppade i & försökte få bort Cajsa från kvicksanden, men det där gräset hade verkligen satt sig runt fötterna. Vi fick kämpa & dra.
Cajsa skönk mer & mer, hon började skrika så jag (Louise) sprang upp & kutade allt vad jag hade till hotellet för att hämta hjälp, men jag fick tråkiga nyheter från han som stod i Receptionen ''Om man fastnat har man fastnat''
Jag sprang ner till stranden & såg att killarna hade fått upp Cajsa & hon låg i sanden & skrek & grina.
Killarna tittade på hennes fötter hon hade massa sår.
Det första Taylor sa var att jag måste ringa en ambulans, jag ringde så fort som möjlitg & det kom massa människor ner till stranden & han receptionen kom också ner, en av ambulans tjejerna klagade på att dom måste ha fler skyltar eftersom den var gömd bakom gräs!
Cajsa & Oscar åkte iväg med ambulansen medans jag & Taylor gick upp till hotellet & väntade på mamma och pappa, jag satt där på stolen & skakade & tårarna föll ner på mina kinder.
Mamma & pappa kom springades till oss vi berättade allt som hade hänt och mamma ringde fort till sjukhuset och frågade om vi fick komma.
När mamma pratat klart sa hon att vi fick komma nu. Vi åkte mot sjukhuset & jag sprang in i rummet där Cajsa log & såg att hon kunde gå det var en person som hjälpte henne att gå inne i rummet.
Doktorn kom in & sa att Cajsa måste sova över här en natt men imorgon kommer allt vara bra igen.
Jag, mamma, pappa, Taylor & Oscar åkte tillbaka till hotellet.
När vi kom tillbaka var det kväll & vi gick & la oss, vi tog in en madrass i vårt rum så Oscar kunde sova där.
Nästa morgon vaknade vi att det knackade på dörren jag hoppade upp & gick till dörren jag öppnade den & där stod...

 
Vem är det som står där vid dörren??


/Sofia

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0