The perfect boy - kapitel 11

- Cajsa, du får absolut inte berätta det här för någon! Sa jag sträng.

- Jag lovar! Sa Cajsa.

- Jacob heter inte Jacob Jakeobsson han är din största idol...
Taylor tittade på mig med stora ögon & ställde sig bakom mig.

- Det är Taylor Lautner, sa jag.

- Så jag ska tro på det, kul att ha en bästis som ljuger för en sa Cajsa & sprang mot skolan.

- CAJSA! Skrek jag.


Jag tittade på Taylor & vi sprang mot skolan, vi kom fram & tog av oss våra höst jackor & sprang in i klassrummet.
Jag gick fram till bänken där Cajsa satt hon tittade på mig & tänkte ställa sig upp men jag drog ner henne igen & skrev en lapp.

''Jag talade sanning''

Cajsa tittade på mig & skrev på samma papper '' Visst''

Jag: Det är sant! Vi ska på semester du, jag, Taylor & Oscar och vi ska åka på tisdag som kommer!
Det är torsdag så det är bara 5 dagar kvar & ni ska sova över hos mig på måndag.

Cajsa: Ska jag följa med? Vet inte...

Jag: Kom igen Cajsa! Följ med jag talar ju sanning, följ med mig & Taylor hem till mig efter skolan!

Cajsa. Okej då...


Skolan tog slut snabbt och jag, Taylor & Cajsa gick hem till mig. Vi gick upp till mitt rum och Taylor sa.

- Jag heter Taylor Lautner & vi talar sanning.

- Men hur ska jag veta om ni talar sanning? Frågade Cajsa.

- Vi går hem till mig, sa Taylor.

Cajsa sa jag & vi gick hem till Taylor, hennes ögon blev stora för hon vet hur Taylor bor.

- D... D... DU! Är T...T... AYLOR LAUTNER! Skrek Cajsa.

Jag viskade till Cajsa ''Ta det lugnt! Du får inte berätta för någon''

- Kan jag få din autograf!? Sa Cajsa alldeles chockad.

- Visst, sa Taylor.

- Du Louise, du kan väl knäppa ett kort på oss? Frågade Cajsa.

- Okej rå... Sa Louise.

Dagarna gick & sommarlovet började & det var måndag, på kvällen kom Taylor, Cajsa & Oscar med flera väskor hem till mig. När jag såg alla komma där med all sin packning blev jag full i skratt för dom såg ut som packåsnor. Alla kom in med sin packnin & la alla väskor i hallen. Vi gick in i mitt rum där jag bäddat klart & hade fixat ett litet bord med chips, popcorn, godis & dricka. Så fort killarna såg bordet sprang dom dit & proppa i sig god, chips, popcorn och drack massor.
Jag & Cajsa fick dra bort dom från bordet så det skulle bli något kvar till oss också, HAHA!
Kvällen gick & vi måste lägga oss ganska tidigt det blev 22.30 ;)
Nästa morgon väckte mamma oss kl.05.00 och vi fick skynda oss att klä på oss & äta frukost.
Vi packade in allt i bilen & åkte till flygplatsen. Flygplanet var en halv timme försenad så vi fick vänta en stund.
Sen kom planet vi lämnade våra väskor & satte oss på planet.
Det tog en stund att åka jag somnade ganska snabbt & lutade mig mot Taylor medans han smekte mitt hår.
Jag vaknade av att Taylor ruskade på mig & sa ''Vi är framme''
Jag tittade på Taylor & han lutade sig mot mig & gav mig en kyss, men vi blev avbrutna av Cajsa som sa kom igen nu turturduvor vi måste gå av planet.
Vi kom ut & alla stod med öppna munnar & tittade vad fint det var mamma han ta ett kort där vi stod & gapade.
När vi såg kortet blev vi alla full av skratt.
- Nu börjar världens bästa semester, sa pappa & mamma.
Vi tittade på dom allihop & sprang mot bussen & hoppade på.


Det verkar bli en lyckad semester! Eller blir det? Det vet ni inte än men det får ni reda på i kapitel 12!!!!

Kram Sofia

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0