The perfect boy - kapitel 10

Plöstligt plingade det i min mobil.
''Du är söt''
Vem är det, det är inte Taylor.
Taylor tittade på mig, jag stängde av mobilen snabbt.
Så Taylor inte skulle se.
Vi forsatte kolla på filmen.
Vem kan det vara!
Efter filmen gick jag hem, Taylor hade frågat om jag velat sova över men jag tackade nej.
Jag orkade inte sova över hos Taylor jag måste få reda på vem det var som skickade sms:et. Jag kom hem vid 23.00 ropade att jag var hemma & sprang upp på mitt rum & slängde mig i sängen.
Satt på mobilen & svarade på det där sms:et:

Louise: Vem är det??

Okänd: Johan i från din klass

Louise: Hur fick du mitt nummer !? :@

Johan: Din bästis Cajsa

Louise: Du Johan, jag har en kille redan!! Så sluta upp med att säga att jag är söt!!

Johan: Bara för du har en kille kan jag inte sluta tycka att du är söt. :*)

Louise: Jacob är min pojkvän så du har ingen ide att försöka bli min pojkvän! Det är ingen ide!

Johan: jaha, jag försökte.


Jag tittade på mobilen & blev alldeles röd i ansiktet, hur kunde Cajsa ge ut mitt nummer till Johan!!
Jag tröck snabbt in Cajsas nummer & hon svarade efter 2 toner.

Louise: Hur kunde du?

Cajsa: Vad kunde jag?

Louise: Ge mitt nummer till Johan!?

Cajsa: Han ville hade det så jag gav det till han.

Louise: Men han skickar att jag är söt tänk om Jacob skulle se det!!

Cajsa: Byt nummer då...

Louise: Ingen ide.

Cajsa: Hejdå!

Jag la på och raderade alla sms från Johan.
Sen orkade jag inte göra nånting mer bara slängde av mig kläderna & satt på mitt nattlinne & somnade på en gång.
Nästa dag var det skola (Torsdag) jag gick tillsammans med Taylor till skolan.

- Du Taylor idag har vi varit ihop i 3 veckor, sa jag.

- Jag vet min lilla gullunge, sa Taylor & pussade mig på munnen.

- Du är bäst Taylor! Sa jag.

Precis när jag sa Taylors namn hörde jag nån som hade sprungit som tvärbromsade.
Jag tittade bak & såg Cajsa som var alldeles chockad och gick fram till oss.
Pekade på Taylor och sa han heter inte Taylor?
Jag knep ihop läpparna & tittade på Taylor han var alldeles blickstill!
- Vad heter du i efternamn? Frågade Cajsa.

- ehhm... Jacob jakeobsson, sa Taylor försiktigt.

- Jag hör när folk ljuger, sa Cajsa.

- Ta det lugnt Cajsa, sa Louise.

- Ta det lugnt? Hur ska jag kunna ta det lugnt när min bästis har ljugit om hans namn, tillomed alla i klassen & fröken tror att han heter Jacob! Skrek Cajsa.

Jag tittade mot Taylor & sa ''Ska vi berätta det?''

Taylor tittade på mig & nickade.

Jag vände min blick åt Cajsa som har hela sitt rum med affischer på Taylor Lautner.

- Cajsa, du får absolut inte berätta det här för någon! Sa jag sträng.

- Jag lovar! Sa Cajsa.

- Jacob heter inte Jacob Jakeobsson han är din största idol...
Taylor tittade på mig med stora ögon & ställde sig bakom mig.

- Det är Taylor Lautner, sa jag.

- Så jag ska tro på det, kul att ha en bästis som ljuger för en sa Cajsa & sprang mot skolan.

- CAJSA! Skrek jag.


 


 


Nej!
Cajsa får inte bli arg på Louise hon talar ju sanning!
Dom ska ju på semester snart!!

/Sofia


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0