The perfect boy - kapitel 8

Jag la på & sprang ner till mamma & pappa som satt vid köksbordet.
- Alla tre ville följa med!!!!!!!!!!!! Skrek jag.
- Gud vad kul, vilka blev det? Frågade mamma.
- Jacob, Cajsa & Cajsas pojkvän Oscar sa jag med ett skinande smile.

Nästa dag alltså på tisdag, jag gick till skolan & med Taylor & när vi kom fram till skolan möttes jag av en glad Cajsa.
-Oscar ville följa med till Cypern,sa Cajsa.'
- Vad kul, sa jag.
- Vem är Oscar? Frågde Taylor oroligt.
- Ta det lugn Jacob, det är min pojkvän sa Cajsa.
- hehe, okej, sa Taylor.
- Ursäkta om jag stör men vi måste skynda osss in sa jag & pekade på klockan som var 3 minuter i.
Vi spurtade in i skolan klädde av oss ytterkläderna och sprang in i klassrummet alla vände sina huvuden & tittade mot oss.
- 6 minuter över, sa fröken.
Vi suckade men gick till våra platser då sa fröken ''Imorrn börjar en ny kille i klassen som heter Johan som är 14
år men fyller 15 år senare i år.
Vissa av er fyller ju också 15 senare i år.
-Så när Johan kommer imorrn får ni vara snälla mot honom, förresten du Jacob du kan väl visa runt Johan imorrn? Frågade fröken.
- ehhmm, visst, sa Taylor.
- Bra, då fortsätter vi lektionen.

Det kändes verkligen som skoldagen varade i 20 timmar!!
Men tillslut var den tråkiga dagen slut.
Jag, Taylor, Cajsa & Oscar gick hem till mig.
Vi kom hem & vi gick direkt in i köket & tog en varsin macka & började prata om Cypern.
Jag berättade att vi skulle åka om 2 veckor.
Då är det ju en tisdag, som tur börjar sommarlovet på måndagen.
- Vi kan väl sova hos mig på måndagen, för vi åker ju till flygplatsen kl. 07.00, sa jag.
- Jaa, det kan vi, sa alla 3.

Vi pratade mycket om Cypern, men tillslut måste alla 3 gå hem.
När dom gick hem var klockan faktist 20.00 så det kanske inte var så konstigt att dom måste hem.
Jag var väldigt trött så jag hoppade in i duschen sen borstade tänderna n& hoppade ner i sängen & somnade.
Jag skrev en lapp jag la på köksbordet ''Behöver ingen middag ''SOVER'' så väck mig inte /Lousie''
Nästa morgon vaknade jag av ett ryck, måste drömt en mröddröm tänkte jag, men struntsamma för idag börjar Johan :)
Jag ställde mig upp & gick till min garderob & valde min rosa klänning & ett par rosa sandaler.
Sen tog jag på lite mascara, sen gick jag in i köket & bredde en macka & sen sprang jag upp & borsta tänderna.
Sen gick jag mot skolan, men först knackade jag på hos Taylor.
- Oj, vad fin du var då, sa Taylor.
- Tack, tack, sa jag.
Vi gick till skolan & kom fram jag skyndade mig in i klassrummet & satt mig ner på min plats,Taylor kom in en sekund efter mig ;P
Alla var jättetysta, sen knackade det på dörren.
- Nu kommer han, sa fröken.
In kom en söt kille in med blont kort hår & t-shirt med jeans.
Jag tittade nästan stirrade på Johan, han var ju rikigt snygg!
Nejnej! Bort med dom där tankarn, jag har faktist Taylor.
Taylor tittade på mig & sen Taylor, jag fick tillbaka en arg blick INTE BRA!

Neeej! Taylor får inte bli arg dom ska ju till Cypern!!!!
Få reda på mer i kapitel 9 ! <3

/Sofia♥


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0