The perfect boy - kapitel 5

Taylor & jag började skratta, hon förstod ingenting men hon struntade i oss & sprang upp igen.
- Jag tycker om dig, men jag är rädd att jag kommer råka avslöja dig för alla andra, sa jag.
- Du får försöka, sa Taylor med ett fånigt smile.


Lousie tankar:


Alltså jag kan inte fatta att jag just jag är ihop med snygga, söta & världs kända Taylor Lautner och hur ska jag kunna hålla hans hemlighet?
Tänk om jag råkar avslöja han, gud vad det här kommer bli svårt.


Nu var det Onsdag & jag måste gå till skolan som vanligt, jag gick med Taylor som vanligt.
Vi kom fram till skolan & gick in.
Skolan gick jättefort & tillslut var den slut.
Jag gav Taylor en hej då kyss & gick i väg.
Efter skolan skulle jag vara med Cajsa, jag & Cajsa gick hemmåt mot henne.
När jag hade smsat till mamma att jag skulle till Cajsa.
Tittade jag mot stället där Cajsa hade stått.
Hon var inte där, hon får inte skrämma mig hon vet vad som hände när Taylor skrämde mig.
Eller Jacob som hon tror att han heter.
Jag började skrika Cajsa men jag fick inget svar, jag blev jätteorolig.
Det fanns en skog vägen hem till mig, så jag sprang in i skogen & letade efter Cajsa.
- CAJSA! CAJSA! Skrek jag.
Det ekade i skogen så jag hörde min röst CAJSA! CAJSA!
Jag blev jätterädd, jag sprang ut ur skogen & ringde mamma.
- Cajsa är borta, snyftade jag.
- Gå hem till Cajsa och titta om hon bara sprang iväg.
- Mm... sa jag & la på & kuta till Cajsa.
Ingen var där när jag kom ingen öppnade på dörren.
Nu blir jag allvarligt rädd.
Jag ringde mamma igen & sa att hon inte var där, mamma sa att hon hade läst om en kidnappare i tidningen.
Jag började grina, tårarna föll ner för mina kinder, Cajsa får inte försvinna från mitt liv hon är den ända jag kan berätta precis allt för.
Jag orkade inte stå upp så jag sjönk ner till trappan.
Jag tog upp mobilen och slog 112 jag tittade på numret precis när jag skulle ringa så började det ringa på min mobil det stod Cajsa på Displayen
Gud vad jag sken upp, jag blev jätteglad, jag tröck på svara men jag hörde inte Cajsas röst.
Det var en mörk mans röst.

-Hallå, sa jag lågt.
-Jag har din kompis här, hit med 10 000 så får du tillbaka henne, sa mannen.
Jag började snyfta & la på luren, jag skyndade mig att skriva 112 jag tröck på ring & efter en signal.
Svarde en tjej med lugn röst i telefonen.
- Hej, vad är det som hänt? Frågade tjejen
- ehm... e... e.. Sa jag
.
- Ta det lugn och berätta för mig, sa tjejen
- Jag heter Lousie & är 15 år, jag & min kompis Cajsa skulle gå hem till henne, sen höll jag & sms:a till mamma, sen var hon borta, jag sprang hem till henne men ingen var där, ingen öpnnade dörren.
- Okej, sa tjejen.
- Sen när jag satt på bron hemma hos henne ringde Cajsa stod det, en mörk kill röst svarade i telefon ''
Jag har din kompis här, hit med 10 000 så får du tillbaka henne
''
- Jag ska prata med polisen så ska jag kontakta dom så fort som möjligt förresten vad hette gatan hon försvann på? Frågade tjejen.
- Det var på Lokalgatan vid skogen, sa jag.
- Kan du gå dit så kommer polisen dit? Frågade tjejen.
- Okej, jag springer dit nu, sa jag
Jag la på & sprang till Lokalgatan, jag satte mig vid bänken mot skogen, jag satt där & väntade polisen.
Efter ett tag kände jag att någon la sin hand över min mun.
Jag försökte ta mig loss men det var omöjligt, jag vände mig om & såg att...

Vem var där?
Läs nästa kapitel så får du reda på det.

/Sofia



Kommentarer
Postat av: Josefine - fotoblogg

Coolt! Skriver du noveller ofta?:)

2011-03-16 @ 11:24:46
URL: http://konsertfjolla.blogg.se/
Postat av: LoppanLovan :)

Gud vad spännande! :D Jag längtar tills nästa kapitel<3

2011-03-16 @ 17:49:26
URL: http://loppanlovan.blogg.se/
Postat av: julia berglund

mer" =) <3

2011-03-16 @ 18:51:56
URL: http://jjuliaberglund.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0