The perfect boy - kapitel 7

Vi gick till skolan & när jag kom till skolgården träffade jag Cajsa.
Så vi 3 gick in genom dörren klädde av oss ytterkläderna, sen gick vi upp i korridoren,
vi kom fram till klassrummet & öppnade klassrums dörren &...

Alla hoppade upp från stolarna & sprang fram till oss, alla frågade hur vi mådde tillslut hörde jag någon skrika.
Jag tittade mot Taylor & såg att det var han som skrek.
Alla hoppade till & tittade mot Taylor.
- Kom igen! Akta er låt dom få sätta sig ner, skrek Taylor.
- Ta det lugnt, det är ingen fara, sa jag.
- Om du inte behöver mig så skit i det då, sa Taylor.
- T... ojj, Jacob!! Ropade jag.
Alla tittade mot mig vadå T, vad tänkte du säga, frågade allihopa i kör.
- Eh.. SA jag.
Taylor tittade mot mig med oroliga ögon.
- Ingenting tänkte bara säga Vänta så blev det T, sa jag försiktigt.
-hmm.. Sa dom.
Lektionen började & alla satte sig ner.
Taylor satt & tittade på mig.

-Förlåt... Viskade Taylor.
- Det gör inge, efter skolan du & jag? Viskade jag tillbaka.

Efter skolan gick jag & Taylor hem till mig.
Vi gick in i mitt rum & satte oss i soffan & började prata.
Mittiallt tystnade Taylor & lutade sig mot mig & vi kysstes, det var inte en liten kyss.
Vi läggde ner oss i sängen, jag strök hans hår & vi kysstes om & om igen.
- Du är bara min, viskade Taylor.
Allt det mysiga måste vi sluta för Taylors mamma ringde & sa att Taylor måste hem.
Jag gav Taylor en hej då kram & en hej då puss, sen gick han iväg, jag gick in i rummet & läggde mig i sängen & tänkte på Taylor sen somnade jag.
Jag väcktes av mamma sa att det var middag, jag tittade på klockan & såg att jag sovit i 3 timmar, jag gick upp & satte mig vid middagsbordet det blev korv & makaroner.
- Du Lousie, vi har något roligt att berätta, sa pappa med ett stor leende på läpparna!
- Vadå!? Skrek nästan jag.
- Vi ska åka till Cypern! Sa mamma.
- WOW! Gud vad kul! Skrek jag.
- åå, du får ta med 3 kompisar, sa pappa.
- 3? Jag har väl ingen till att ta med utom Cajsa & T.. Jacob menade jag, sa jag.
- T? Frågade mamma.
- ehm, inge, sa jag.
Mamma & pappa tittade konstigt på mig men struntade i det & vi fortsätte prata, vi skulle bo på hotellet Cavo Maris :)
Efter maten sprang jag in i mitt rum & tog upp min Iphone & ringde Taylor.
- Hej! Sa jag.
- Nemen hejsan ;) Sa Taylor.
- Jag har en fråga, sa jag.
- Fråga på du bara, sa Taylor.
- Vill du följa med mig till Cypern med min familj kanske Cajsa & någon till, frågade jag.
- Såklart jag vill! Sa Taylor.
- Gud vad kul tror du att du kan komma till mig imorrn efter skolan på tisdag alltså imorrn med Cajsa & en till? ;) Frågade jag.
- jadå, sa Taylor.
- Hej då! Sa jag.
- Hej då, puss på dej, sa Taylor.
- Puss, sa jag.
Vi läggde på & jag ringde Cajsa på direkten.
- Hej det är Cajsa!
- Hej Cajsa, det är Lousie.
- Du jag har en grej att berätta för dig , sa Cajsa.
- Okej sen måste jag fråga dig en grej, sa jag.
- Jag är ihop med Oscar i våran klass, jaaaaaag är sååååååååå käääääär! Skrek nästan Cajsa.
- Gud vad kul, då är det min tur, sa jag.
- aa, sa Cajsa.
- Vill du följa med mig till cypern med min familj & taylor? Du kan ta med Oscar om du vill, sa jag med en spänd röst.
- hmm.. jag vet inte, sa Cajsa.
- m... Sa jag.
- Äru dum eller så klart jag vill!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Skrek Cajsa.
- Ring Oscar & fråga, sen ringer du mig! Sa jag.
-Okej.
Jag la på & var jätteglad, jag satt i sängen & väntade på att Cajsa skulle ringa.
Efter 10 minuter ringde hon!
- Oscar ville följa med :D Sa Cajsa med en jätteglad röst.
- Okej, vi går till mig efter skolan & planerar ta med Oscar, sen kommer Jacob, vi syns imorrn <3 Sa jag.
- Vi syns, hej då & tack att jag & Oscar får följa med, sa Cajsa.
- Varsågod, hej då :) Sa jag.
Jag la på & sprang ner till mamma & pappa som satt vid köksbordet.
- Alla tre ville följa med!!!!!!!!!!!! Skrek jag.
- Gud vad kul, vilka blev det? Frågade mamma.
- Jacob, Cajsa & Cajsas pojkvän Oscar sa jag med ett skinande smile.


Gud vad kul hoppas resan blir bra :) <3

/Sofia♥

Kommentarer
Postat av: julia berglund

Braaa! <3333

MEEEEEEER!!!!

2011-03-18 @ 13:37:25
URL: http://jjuliaberglund.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0