The perfect boy - kapitel 3

Jag tittade på Jacob & sa tack, Jacob sprang i från mig & jag såg inte vad han tog vägen.
Men till slut kom jag fram till skolan, sen öpnnas dörren & Jacob hoppade ut & skrämde mig.
Jag ramlade bak länges ner från trappan upp till dörren.
Jag vaknade av att någon ropade LOUISE, jag öppnade mina ögon & såg att jag....
-Louise! Ropade mamma, som verkade ha panik.
Jag öpnnade ögonen & såg att jag låg i en säng på sjukhuset, jag tittade runt i huset & såg att Jacob satt i en stol i hörnet & pratade med en doktor.
-Jacob, sa jag väldigt tyst för jag var så trött.
- Hon har vaknat skrek Jacob till.
Mamma tittade på mig & kramade om mig, jag kom så fort jag kunde från stockholm!
Jag tittade på klockan den var 15.00, oj jag måste legat här länge.
Jacob gick fram & tittade ner på mig.
Alla andra hade gått ur ut rummet.
Mamma satt där ute & pratade med en doktor.
Jacob kom närmre mig tillslut mötte hans läppar mina.
Men vi stördes att dörren öppnades, Taylor skyndade sig fort till dörren.
Det var pappa som kom in.
- Pappa! Ropade jag.
- åhh! Min älskling.
Mamma kom in & dom satt & berättade vad som hänt, för jag kom inte ihåg mycket sen jag slog i huvudet.
Jag fick vara på sjukhuset 2 dagar, när vi åkte hem från sjukhuset kom vi kom hem ungefär 15.00, mamma var ute & hämtade posten & ropade på mig.
Jag gick in till köket.
- Du har fått post, sa mamma.
- Okej, får jag det, sa jag.
Mamma gav mig kuveret.
Jag gick in i rummet & satte mig ner i sängen & öppnade kuveret det stod:
Hej Louise!
Hoppas du mår bättre, jag mår fortfarande jättedåligt jag är så ledsen.
Jag ville inte göra illa dig, jag ville bra skrämma dig, jag vill inte att du ska hata mig.
Snälla förlåt mig, jag förstår om det är svårt men det var verkligen inte meningen.
Hoppas vi kan träffas någon dag, jag saknar dig!
Jag gillar dig...
Förlåt från Jacob!
Jag blev torögd när jag läste brevet, hur kunde man vara så söt, jag gick fram till soptunnan & skulle slänga kuveret.
Men jag märkte att det var något som låg i brevet, det var en liten påse jag tog upp den & la kuveret i lådan på skirbordet istället.
Jag satte mig på skrivbordsstolen & öppnade påsen det var ett silver halsband jag tog upp den & tittade på den det var ett hjärta som det stod love and hope på.
Gud vad sött.
Jag sprang in i köket & visade mamma halsbandet.
Hon tyckte att det var ett jättefint halsband & att Jacob var snäll.
Klockan blev 19.00 & jag var väldigt trött efter att jag legat på sjukhuset & allt som hänt.
Nästa morgon vaknade jag av alarmet.
Idag skulle jag iallafall till skolan.
Jag gick upp & klädde på mig ett bar jeans & ett linne, sen gick jag och åt frukost.
Sen gick jag mot skolan, jag träffade inte på Jacob när jag gick skolan.
Han har säkert redan kommit dit.
Jag kom fram till skolan i tid, jag gick in i klassrummet men Jacob var inte där.
Men inte fick jag tänka på han mer för Cajsa kom springande emot mig & hon ut frågade mig på massa frågor hur jag mådde & allt möjligt.
Sen bestämmde vi att vi skulle vara med varann imorrn.
Lektionen började, men jag kunde inte koncentrera mig jag bra tänkte på Jacob.
Skolan gick jätte segt just idag, men tillslut var skolan slut.
Jag skyndade mig hem, sen stannade jag till & stod och tittade på Jacobs hus.
Skulle jag gå fram?
Jo det gör jag.
Jag gick fram till dörren & plingade på.
Någon öppnade dörren det liknade lite Jacob, men också någon annan...
-Jacob? Frågade jag.
Jag såg hur Jacobs ögon blev stora.
- Louise!? Vad gör du här! Sa Jacob.
- Joo... Jag ville kolla hur du mådde.
- hmm.. sa Jacob.
- Du ser ut som en kändis jag kände igen, sa jag.
Jacob tittade på mig med stora ögon.
- Du, Louise du vet inte mycket om mig, jag har en stor hemlighet... sa Jacob.
Nemen!
Vad har Jacob för stor hemlighet?
Det får ni reda på i kapitel 4!
KOMENTERA!
/Sofia♥
Jag tittade på Jacob & sa tack, Jacob sprang i från mig & jag såg inte vad han tog vägen.
Men till slut kom jag fram till skolan, sen öpnnas dörren & Jacob hoppade ut & skrämde mig.
Jag ramlade bak länges ner från trappan upp till dörren.
Jag vaknade av att någon ropade LOUISE, jag öppnade mina ögon & såg att jag....



-Louise! Ropade mamma, som verkade ha panik.
Jag öpnnade ögonen & såg att jag låg i en säng på sjukhuset, jag tittade runt i huset & såg att Jacob satt i en stol i hörnet & pratade med en doktor.
-Jacob, sa jag väldigt tyst för jag var så trött.
- Hon har vaknat skrek Jacob till.
Mamma tittade på mig & kramade om mig, jag kom så fort jag kunde från stockholm!
Jag tittade på klockan den var 15.00, oj jag måste legat här länge.
Jacob gick fram & tittade ner på mig.
Alla andra hade gått ur ut rummet.
Mamma satt där ute & pratade med en doktor.
Jacob kom närmre mig tillslut mötte hans läppar mina.
Men vi stördes att dörren öppnades, Jacob skyndade sig fort till dörren.
Det var pappa som kom in.
- Pappa! Ropade jag.
- åhh! Min älskling.
Mamma kom in & dom satt & berättade vad som hänt, för jag kom inte ihåg mycket sen jag slog i huvudet.
Jag fick vara på sjukhuset 2 dagar, när vi åkte hem från sjukhuset kom vi kom hem ungefär 15.00, mamma var ute & hämtade posten & ropade på mig.
Jag gick in till köket.
- Du har fått post, sa mamma.
- Okej, får jag det, sa jag.
Mamma gav mig kuveret.
Jag gick in i rummet & satte mig ner i sängen & öppnade kuveret det stod:
Hej Louise!
Hoppas du mår bättre, jag mår fortfarande jättedåligt jag är så ledsen.
Jag ville inte göra illa dig, jag ville bra skrämma dig, jag vill inte att du ska hata mig.
Snälla förlåt mig, jag förstår om det är svårt men det var verkligen inte meningen.
Hoppas vi kan träffas någon dag, jag saknar dig!
Jag gillar dig...
Förlåt från Jacob!
Jag blev torögd när jag läste brevet, hur kunde man vara så söt, jag gick fram till soptunnan & skulle slänga kuveret.
Men jag märkte att det var något som låg i brevet, det var en liten påse jag tog upp den & la kuveret i lådan på skirbordet istället.
Jag satte mig på skrivbordsstolen & öppnade påsen det var ett silver halsband jag tog upp den & tittade på den det var ett hjärta som det stod love and hope på.
Gud vad sött.
Jag sprang in i köket & visade mamma halsbandet.
Hon tyckte att det var ett jättefint halsband & att Jacob var snäll.
Klockan blev 19.00 & jag var väldigt trött efter att jag legat på sjukhuset & allt som hänt.
Nästa morgon vaknade jag av alarmet.
Idag skulle jag iallafall till skolan.
Jag gick upp & klädde på mig ett bar jeans & ett linne, sen gick jag och åt frukost.
Sen gick jag mot skolan, jag träffade inte på Jacob när jag gick skolan.
Han har säkert redan kommit dit.
Jag kom fram till skolan i tid, jag gick in i klassrummet men Jacob var inte där.
Men inte fick jag tänka på han mer för Cajsa kom springande emot mig & hon ut frågade mig på massa frågor hur jag mådde & allt möjligt.
Sen bestämmde vi att vi skulle vara med varann imorrn.
Lektionen började, men jag kunde inte koncentrera mig jag bra tänkte på Jacob.
Skolan gick jätte segt just idag, men tillslut var skolan slut.
Jag skyndade mig hem, sen stannade jag till & stod och tittade på Jacobs hus.
Skulle jag gå fram?
Jo det gör jag.
Jag gick fram till dörren & plingade på.
Någon öppnade dörren det liknade lite Jacob, men också någon annan...
-Jacob? Frågade jag.
Jag såg hur Jacobs ögon blev stora.
- Louise!? Vad gör du här! Sa Jacob.
- Joo... Jag ville kolla hur du mådde.
- hmm.. sa Jacob.
- Du ser ut som en kändis jag kände igen, sa jag.
Jacob tittade på mig med stora ögon.
- Du, Louise du vet inte mycket om mig, jag har en stor hemlighet... sa Jacob.


Nemen!
Vad har Jacob för stor hemlighet?
Det får ni reda på i kapitel 4!
Inte jättelångt kapitel, för jag ska till stockholm snart.
KOMENTERA!

/Sofia♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0