The perfect boy - kapitel 2


Jag märkte att Jacob kom närmre mig, jag visste inte vad jag skulle göra så jag ställde mig upp & frågade om han ville ha en läsk.
Visst sa Jacob.
Vi gick in i köket & tog en varsin läsk.
Vi satt där & pratade lite grann.
Jag kände att min fot snudde vi hans.
Jacob tittade upp & såg alldeles generad ut.
Men stunden förstördes av att pappa kom in för dörren & ropade jag är hemma.



- Hejsan! Ropade pappa.
- Hej, sa jag & Jacob
- Nemnen vem är du då ? Frågade pappa Jacob.
- Jag heter Jacob & är ny i Louise klass, sa Taylor.
- Vad roligt, vill du äta med oss idag? Frågade pappa
- Nej tack, jag måste nog gå hem nu, sa Jacob.
- Okej hej då, sa pappa.
- Hej då! Sa Jacob.
Jag & Jacob gick ut i hallen & Jacob började klä på sig ytterkläderna.
Jag visste inte om jag bara skulle vinka eller ge en hej då kram.
Jag bestämde mig för att ge en hej då kram.
Jacob tittade på mig & frågade ''Vad var det där då ?''
- Ehmm... Bara en liten hej då kram, sa jag.
Jacob tittade på mig & sen öppnade Jacob dörren & sa hej då & gick hem.
När Jacob stängde dörren sprang jag in i mitt rum & slängde mig i sängen, gud vad jag skämdes.
Varför skulle jag ge en hej då kram!
Nu kommer han tro att jag försöker flörta med han, visst är han söt & liknar någon jag sett på tv förut...
Men jag vill inte bli ihop med han än, jag har bara känt han i 1 dag.
Jag tog upp telefonen & ringde till Cajsa och berättade allt som hänt.
Cajsa blev lite avendsjuk på mig för att hon tyckte att Jacob var söt.
Men Cajsa måste iväg på fotbolls träning, så vi hann inte prata mer.
Jag hade ingenting att göra så jag satt mig framför tv:n & tittade på ''Made''
Klockan blev 18.00 & jag och pappa satte oss ner & åt köttbullar & potatis.
Mamma var i Stockholm & kom hem om 3 dagar.
Så det var bara pappa & jag som satt och åt.
Klockan blev 20.00 & kände mig väldigt trött så jag gick & la mig.
Nästa morgon vaknade jag av mitt alarm på mobilen & satte mig upp i sängen.
Jag gick till garderoben & satt på mig en kort klänning & ett bar sandaler.
Jag hade inte bråttom till skolan idag så jag gick sakta ner till skolan.
Jag hörde någon ropade mitt namn bakom mig, jag vände mig om & där var Jacob.
Vad skulle jag göra, jag bestämmde mig för att vinka.
Jacob vinkade tillbaka & sprang i kapp mig, jag & Jacob gick mot skolan.
Jacob tittade på mig tillslut sa han vilken fin klänning.
Jag tittade på Jacob & sa tack, Jacob sprang i från mig & jag såg inte vad han tog vägen.
Men till slut kom jag fram till skolan, sen öpnnas dörren & Jacob hoppade ut & skrämde mig.
Jag ramlade bak länges ner från trappan upp till dörren.
Jag vaknade av att någon ropade LOUISE, jag öppnade mina ögon & såg att jag...

Nej!
Vad hände med Louise?
Vart är hon?
Det får ni veta i kapitel 3.

Komentera!
Inte jättelångt kapitel men hann inte skriva mer!


P.S Om ni undrar när Taylor kommer in så blir det snart.


/Sofia♥

Kommentarer
Postat av: LoppanLovan :)

Är det du på bilden? :)

2011-03-02 @ 17:48:13
URL: http://loppanlovan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0