The perfect boy - kapitel 1

Hej!
Det är jag som är Lousie & jag är 15 år.
Jag går i 8:an på högstadiet Phine school i Kalifornien.
Louise

Det var söndag & klockan var 20.00 jag satte mig vid datan & gick in på msn.
Jag chattade lite grann med Cajsa (min bästis)

Cajsa säger (20:12):
tjaba =)
gå in på min blogg
Louise säger (20:12):
okej senare.
Louise säger (20:13):
Vad gör du nu då ?
Cajsa säger (20:13):
bloggar och försöker sätta in en design på bloggen men det går inte =(
Louise säger (20:13):
konstigt
Louise säger (20:14):
Cajsa säger (20:14):
mm:*(
***
Louise säger (20:14):
Hoppas du får in den snart då
Cajsa säger (20:15):
men jag har gjort den men den går inte att sätta i
Louise säger (20:15):
Men vi ses i morrn i skolan   (okej)
Cajsa säger (20:15):
okej men vart ska du??
Louise säger (20:16):
måste träna på gitarren hej då <3
Cajsa säger (20:12):
tjaba =)
gå in på min blogg
Louise säger (20:12):
okej senare.
Louise säger (20:13):
Vad gör du nu då ?
Cajsa säger (20:13):
bloggar och försöker sätta in en design på bloggen men det går inte =(
Louise säger (20:13):
konstigt
Louise säger (20:14):
:(
Cajsa säger (20:14):
mm:*(

Louise säger (20:14):
Hoppas du får in den snart då
Cajsa säger (20:15):
men jag har gjort den men den går inte att sätta i
Louise säger (20:15):
Men vi ses i morrn i skolan   (okej)
Cajsa säger (20:15):
okej men vart ska du??
Louise säger (20:16):
måste träna på gitarren hej då <3
Efter jag tränat gitarren läggde jag mig ner i sängen & somnade snabbt.
Nästa morgon vaknade jag av att mamma stod & bankade på min dörr.
Jag flög upp ur sängen & tittade på klockan.
07.45, en kvart kvar tills skolan börjar.
Jag skyndade mig & sprang till garderoben jag tog min t-shirt & mina jeans tights.
Jag sprang mot skolan, det tog 5 minuter & när jag kom till skolan var klockan 10 minuter över.
Typiskt också!
Jag sprang in i klassrummet.
Alla tittade på mig när jag kom in flygandes i rummet.
Jag gick fram till min bänk & satte mig ner.
- Ja, här har vi Jacob & är 14 år & har precis flyttat hit ifrån Michigan, s
a fröken.
Jacobs tankar:
Jag stod där vi katedern & stod & väntade tills fröken skulle säga något, när en tjej kom in flygandes i klassrummet.
Jag tittade m0t henne, hon var rikigt söt.
Fröken pratade & när hon pratat klart fick jag gå & sätta mig längst bak i klassrummet.
- Nu fortsätter vi lektionen, sa fröken.
Det blev matte.
Skolan gick snabbt & tillslut var skolan slut.
Jag tittade mot Jacob & hann gick mot mig.
- Hej, vart är du på väg, sa Jacob.
- På väg hem, sa jag.
- Vart bor du då? sa Jacob.
- Jag bor på Strawberry street, sa jag.
- Ja men där bor jag också, är det okej om vi går tillsammans hem? frågade Jacob.
- Javisst, sa jag.
Jag & Jacob gick tillsammans hem.
Vi pratade om allt möjligt helt plöstligt stannade Jacob & sa vi har gått förbi mitt hus, hehe.
-Ojsan, men följ med in till mig, vi kan väl va en stund, sa jag.
- Okej, sa Jacob.
Vi gick in till mitt rum & satte oss på min säng.
Vi satt inne på min säng & pratade om klassen.
Jag märkte att Jacob kom närmre mig, jag visste inte vad jag skulle göra så jag ställde mig upp & frågade om han ville ha en läsk.
Visst sa Jacob.
Vi gick in i köket & tog en varsin läsk.
Vi satt där & pratade lite grann.
Jag kände att min fot snudde vi hans.
Jacob tittade upp & såg alldeles generad ut.
Men stunden förstördes av att pappa kom in för dörren & ropade jag är hemma.


Nej!
Måste Louise pappa
kom precis nu!

Första kapitlet!
Vad tycker ni ?
Ge lite tips !

/Sofia♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0